Sayfamıza Hoş geldiniz

Reklamlara Tıklayarak Destek Olabilirsiniz Sitemizi Geliştiriyoruz

DAVAMIZ İSLAM

  • Dua No 178
    Kötülüklerin yayıldığı dönemlerde esenlik için okunacak duâ


    Anlamı: Ey Rabbimiz, yalnız sana tevekkül ettik ve yalnız sana yöneldik. Sana giden yolu tuttuk. Dönüş de ancak sanadır. Ey Rabbimiz, bizi kâfirlere fitne yapıp, onlara ezdirmekten muhafaza buyur. Bizi bağışla ey Rabbimiz. Hiç şüphe yok ki Aziz olan sensin, Hâkim olan sensin. (Mümtehine/4-5) 



  • Dua No 177
    TASA, GAM, SIKINTI VE ÇİLEYE KARŞI DUA

    Okunuşu: Allahümme farice'l-hemmi,kaşife'l-ğammi, mucibe da'veti'l-muttarrine rahmane'd-dünya ve'l-ahırati ve rahimehüma ente terhamüni ferhamni bi-rahmetin tüğnini biha 'an rahmetin min sivake.
    Anlamı: Kederleri gideren, sıkıntıları kaldıran, zor durumda kalanların dualarını kabul eden, dünya ve ahretin Rahmanı ve Rahimi olan Allah'ım! Bana ancak sen merhamet edersin, bana Senden başka hiç kimsenin merhametine ihtiyaç duymayacak bir merhamet ihsan eyle. (Hâkim, De'avat, No: 1898) 



  • Dua No 176
    Psikolojik - Manevi Sıkıntı İçin Dualar - 2

    Okunuşu: Bismillahi'r-Rahmani'r-Rahim. Elif Lam Mim. Zalike'l-kitabü la raybefih. Hüden lil-müttekin, Ellezine yü'minune bi'l-ğaybi ve yükimune's-salete ve mimma razaknahüm yünfikun. Vellezine yü'minune bima ünzile ileyke ve ma ünzile min kablike ve bi'1-ahiratihüm yükmun.
    Anlamı: Rahman ve Rahim Allah'ın adı ile. Elif lam mim. Rahman ve Rahim Allah'ın adı ile. Bu, kendisinde şüphe olmayan kitaptır. Allah'a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir. Onlar gaybe inanırlar, namazı dosdoğru kılarlar, kendilerine rızık olarak verdiğimizden de Allah yolunda harcarlar. Onlar sana indirilene de, senden önce indirilenlere de inanırlar. Ahirete de kesin olarak inanırlar. 



  • Dua No 174
    Psikolojik - Manevi Sıkıntı İçin Dualar - 1

    Okunuşu: Bismillahi'r-Rahmani'r- Rahim. Elhamdülillahi Rabbi'l-âlemin. Er-Rahmani'r-Rahim. Maliki yeumi'd-din. İyyake na'büdü ve iyyake neste'irı. İhdine's-sırata'l-mustekim. Sıratallezirıe en'amte 'aleyhim ğayri'l- meğdubi 'aleyhim ue le'd-dallin.
    Anlamı: Rahman ve Rahim olan Allah'ın adı ile. Hamd, âlemlerin Rabbi, Allah'a mahsustur. Hesap ve ceza gününün (ahiret gününün) maliki. Rahman, Rahim,(Allah'ım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz. Bizi doğru yola ilet. Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna (ilet), gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil. 



  • Dua No 173
    Hz. Hamza'nın Duası


    Anlamı: Allah'ım, senin kudret elinle beni koru. Fazlınla beni rızıklandır. Beni emrine tabi olanlardan kıl. Vasiyetini koruyanlardan eyle. Ey erhamerrahimin, merhametlilerin en merhametlisi 



  • Dua No 172
    Hz. Ebu Derda'nın Duası


    Anlamı: Ey Allah'ım! Benim Rabbim ancak sensin. Senden başka ilah yoktur. Ancak sana tevekkül ediyorum. Büyük arşın sahibi sensin. Günahtan dönüş ve ibadete yöneliş ancak azim ve yüce olan Allah'ın kuvvetiyledir. Allah neyi dilerse o olmuştur. Neyi dilememişse o olmamıştır. Muhakkak Allah herşeye kadirdir. Muhakkak Allah, ilmiyle herşeyi ihata etmiştir ve herşeyi adet olarak tespit buyurmuştur. Ey Allah'ım! Nefsimin şerrinden ve hareket veya zarar verebilme kabiliyeti kudretinde bulunan her mahlukun şerrinden sana sığınırım. Muhakkak Rabbim'in yolu dosdoğrudur! 



  • Dua No 171
    Muhiddin- i Arabi'nin Duası


    Anlamı: Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla. Ey kudret sahibi olan Allah, ey herşeyi zuhura koyan, herşeyin içini bilen, ey lütuf sahibi, ey herşeyden haberdar olan Allah! O'nun sözü doğrudur, Sura üfürüldüğü vakitte ululuk O'na mahsustur. Hazır ve gaibin ilmi O'nun katındadır. Zira O, hem hakim ve hem de habirdir. 



  • Dua No 170
    Şeyh Sünnüsi'nin Duası


    Anlamı: Allah'ım sen her türlü noksanlıklardan uzaksın. Hamd Allah'a mahsustur. Allah'tan başka gerçek ilah yoktur. Allah en büyüktür. Güç ve kuvvet ancak yüce ve büyük Allah'ın yardımıyladır. Bu zikirleri; şimdiye kadar yazılmış, yazılmakta olan ve sonsuza kadar yazılmaya devam edecek olan harfler sayısınca ve bütün zamanlar boyunca tekrar ediyorum. 



  • Dua No 169
    Zeynilabidin'in duası


    Anlamı: Rabbim! Günahlarım dilimi lal etti, konuşamıyorum; zira elimde hiçbir gerekçe yoktur. Ben (günahım) musibetimin esiri, amellerimin rehinesi, günahlarımın müdavimi, hedefimin şaşkınıyım. Kendimi sana karşı cüretkarca davranan, tehditlerini küçümseyen bedbahtlar yerine koydum. Aman Allah'ım! Hangi cesaretle sana karşı cüretkarlık yaptım, kendimi hangi kuruntularla aldattım? Efendim, ayak tökezlemelerime ve yüz üstü düşmelerime acı. Cehaletime hilminle, kötülüğüme iyiliğinle mukabele et. Ben günahımı ikrar, hatalarımı itiraf ediyorum. İşte bu elim, bu da alnım. Kısas uygulamam için kendimi sana teslim ediyorum. 



  • Dua No 167
    Hz. Ukkaşe'nin DuAsı


    Anlamı: Allah'ım, beni ibadetlerini en güzel şekilde yapan kullarından ve kendilerine verdiğin zenginliğin şükrünü eda eyleyenlerden eyle. Dinî ve dünyevî işlerimi düzene koyma hususunda bana kolaylıklar ihsan eyle, hayırlı muratlarımıza nail eyle. Küçük ve büyük günahlardan ve her türlü şerlerden bizi uzaklaştır. Son nefesimde kelime-i şehâdet getirerek iman nuruyla kalbimi nurlandır. Ey gökleri ve yeri yaratan! Ey celâl, beka, azamet ve ikram sahibi Allah'ım; rahmetin, izzetin ve kibriyân hakkı için Hz.Mu-hammed'e (s.a.v), O'nun âl ve ashabına salât ve selâm eyle! Allah'ım, amellerimiz az, ihtiyaçlarımız çok. Fakat sen bizim Mevlâmızsın, ne güzel mevlâ ve ne güzel yardımcısın. Affını diliyoruz ve dönüşümüz sanadır. Güç ve kuvvet ancak yüce ve azîz olan Allah'ın yardımıyladır. 

0 yorum:

Yorum Gönder